Începând din 16 octombrie, Jurnalul Naţional vine pe piaţă cu un nou insert dedicat gastronomiei şi artei de a trăi bine: o serie de 20 de cărţi cu reţete realizate de Jamie Oliver cu scopul definit de a însoţi diverse publicaţii şi neapărute vreodată în magazinele de carte.
Timp de 20 de săptămâni, vom avea parte de câte 64 de pagini de Jamie, în cărţi cu coperte cartonate, pe hârtie ce se aseamănă mult cu aceea folosită în cărţile originale semnate de inspiraţionalul gastronom britanic: puţin rugoasă, texturată, vie la pipăit. Jurnalul Naţional îşi motivează alegerea prin potrivirea perfectă dintre principiile promovate de Jamie Oliver şi conceptul "Mişcării de rezistenţă" iniţiate de curând de către cotidianul românesc.
"Jamie este exponentul luptei împotriva mâncării de proastă calitate. Găteşte simplu, natural, gustos. Nu are nimic de ascuns. Niciun alt bucătar celebru la nivel internaţional nu ar fi fost mai potrivit acestei mişcări. Forţa proiectelor sale de “slow food” aproape l-au transformat într-un protestatar. A reuşit să schimbe legile în Marea Britanie. Acum, datorită lui, copiii mănâncă în cantinele şcolilor mâncare sănătoasă. Abordarea lui Jamie în bucătărie se potriveşte perfect unei Mişcări de Rezistenţă împotriva alimentaţiei de proastă calitate.", mi-a spus Marius Tudosiei, director de Marketing la Jurnalul Naţional.
Seria numită "Găteşte cu Jamie" va apărea timp de 20 de săptămâni, în fiecare vineri, într-un tiraj separat de acela însoţit de Jurnalul TV. Pentru ediţia din 16 octombrie, Jurnalul Naţional anunţă un prim tiraj de 200,000 de exemplare. Preţul ziarului însoţit de "Găteşte cu Jamie" va fi de 7.9 RON. Primul volum al colectiei cuprinde capitole despre ierburi si mirodenii, supe, salate şi sosuri. Volumul al doilea va conţine reţete cu paste, peşte şi fructe de mare.
E de prisos să vă spun câtă inspiraţie şi câtă încredere am primit şi prefer să iau singur în continuare din partea lui Jamie Oliver. Sunt conştient de misiunea pe care şi-a asumat-o cel puţin din punct de vedere principial la nivelul gastronomiei internaţionale şi, cu mare grijă în a nu-l copia în vreun fel, sunt conştient de influenţa lui puternică în demersul meu culinar. Dar sunt convins că şi în cazul vostru percepţia asupra lui Jamie este identică. Dintr-un motiv foarte simplu: mie îmi place Jamie din aceleaşi motive pentru care vă place şi vouă :) Sigur, acelora care vă place.
Vizitează Jamie-Oliver.ro pentru a vedea ce urmează să apară vinerea viitoare sau ce-ai pierdut săptămâna trecută. Mai multe detalii despre proiect, rezumatele cărţilor şi multe alte amănunte.
Aşa că e rândul meu să vă întreb: vouă vă place Jamie?




53comentarii
RSS Comentarii02.10.09
10:10am
02.10.09
10:25am
02.10.09
10:33am
02.10.09
10:36am
Desi ideea Jurnalului e una super, eu personal nu m-as inghesui sa fac rost de cartile lui Jamie in limba romana. De curand am rasfoit o traducere din asta si, stiind retetele lui de la sursa, in lb engleza, am ramas dezamagita. Se pierde enorm din mesaj si chiar din retete printr-o traducere slaba. Traducerea acestor carti ar trebui facuta numai de un pasionat al bucatariei si un priceput in ale gatitului.
02.10.09
11:53am
Aaaa..si legat de Jurnalul National - eu mi-as face o rubrica de gatit scrisa de cineva priceput, care eventual sa faca si niste review-uri de restaurante.
02.10.09
12:04pm
trebuie sa incerci, este mai mult decat simplu.
Despre rubrica aia: avem multa bucatarie, chiar si un supliment (apare joi). Cronica de restaurante inca nu avem. e si complicat, fiind un ziar national: citeste toata tara despre un restaurant din Bucuresti? Sau daca vorbim despre tara: citeste un bucurestean sau un tulcean despre un restaurant din Cluj? Nu prea tine...
@andushka: incearca. e mai simplu decat pare. Vei vedea in fiecare numar ca retetele lui sunt extrem de simple si creative. in plus, sunt extrem de sanatoase, fresh... sunt super!
02.10.09
01:06pm
02.10.09
02:08pm
02.10.09
02:53pm
În afară de preambulul ăsta cu care încerc să-ţi spun "bun venit pe la noi!", trebuie să ştii că m-aş bucura mult ca astea despre care vorbim să fie nişte traduceri fericite. Om vedea după ce apar :)
02.10.09
03:46pm
02.10.09
03:51pm
Din pacate eu nu am avut in mana vreun volum in original, dar traducerile celor patru carti aparute in Romania (da, le am si eu pe toate, gatesc frecvent din ele) nu mi se par chiar dezamagitoare.
Poate ca un mare pasionat de gastronomie, cum e amicul copolovici, aici de fata, ar fi fost potrivit sa isi arunce un ochi pe traducere, inainte de publicare pentru chestii de nuanta.
Pentru noi, astia care gatim din pasiune, "taiat marunt" inseamna altceva decat "tocat marunt". Si asta e doar un exemplu...
Eu am vazut primul volum din seria care va aparea cu Jurnalul, tiparit test (lb romana) si pot spune ca e ok. E bine! Nu perfect, dar foarte bine totusi.
02.10.09
03:58pm
02.10.09
04:02pm
02.10.09
04:18pm
Na, l-am vazut de nevoie...
oricum am gasit chestii atat de misto in volumul 1, ca acum doua zile am facut ceva din el...
E de bine!
Stii ce m-as bucura? Ca seria asta sa devina o sursa de inspiratie pentru foarte multi romani. Sa ii ajute sa inteleaga cat de important este, pentru ei si pentru familiile lor, sa manance sanatos. Mi-ar placea sa creasca cererea (si productia) de legume si fructe autohtone. Sa ne dezvoltam zona asta a agriculturii.
Eu zic ca ar fi frumos!
Mie mi-ar placea!
02.10.09
04:31pm
I-a răspuns lui copolovici.
Răspunde-i02.10.09
04:34pm
02.10.09
06:45pm
Bine-ai venit!
Să vă mutaţi într-o casă în care să vă simţiţi bine şi în care să vă meargă totul din plin!
Să vă apucaţi de gătit cu pasiunea şi dragostea care sunt sigur că vă uneşte!
Să mai poftiţi pe la noi... :)
Dacă vom reuşi (amicul Jamie şi cu mine, sic!) să te inspirăm şi pe viitor, atunci e totul perfect.
02.10.09
07:26pm
bine v-am gasit!
da, asa e, misiunea traducatorului e ingrata, de aceea spun ca in cazul acesta traducatorul ar trebui sa fie musai si bucatar de felul lui si pasionat de bucatarie.
nu-s deloc optimista in legatura cu cartile astea, dar astept impresii de la tine.
Numai bine,
Maria
02.10.09
07:26pm
I-a răspuns lui copolovici.
Răspunde-i03.10.09
12:07pm
E simplu dintr-odata, nu??? :)
Daca nu exista Jamie, ne mai bazam pe @copolovici. Daca nu era nici el.... mancam prost!
05.10.09
01:54pm
Sincer cred ca ar merge o rubrica de cronica de restaurant chiar daca ziarul este national - lumea mai calatoreste :).
Din pacate nu mai pot cumpara ziarul, dar stiu suplimentul de mancare si dupa umila mea parere poate fi imbunatatit, incepand cu imaginile incluse. Succes!
06.10.09
02:59pm
06.10.09
03:00pm
Acum el sta destul de bine in audiente, deci probabil ca este potrivit pentru tipul de public caruia i se adreseaza. Pentru ca aici trebuie uneori cautate explicatiile: targetul. :)
06.10.09
03:52pm
Omul e de admirat nu doar ca bucatar, ci si pentru implicarea sociala - prin fundatia Fifteen (http://www.fifteen.net) a adunat de pe strada tineri cu probleme (someri, alcoolici, fara casa, din familii dezorganizate etc.) si i-a scolit pentru a deveni maestri bucatari. O mare parte din fondurile rezultate din vanzarea cartilor se duc la aceasta fundatie, extinsa acum si in afara UK. Poate nu ar strica o initiativa asemanatoare (sub patronajul sau, sau total separata - nu conteaza) si la noi. Vad ca oameni cu vointa si idei bune inca mai exista pe-aici :-)
Iar daca a reusit sa schimbe inclusiv legile referitoare la alimentatia in scolile lor, e cu atat mai demn de respect. Industrializarea si tehnologizarea masiva nu prea au ce sa caute in bucatarie (si nu ma refer la aparatura, evident); pacat doar ca MCD sau KFC au reusit sa speculeze intens lipsa noastra de timp si implicit lipsa de respect pentru propria sanatate.
Chapeau, Jamie!
06.10.09
04:00pm
Ati putea incepe cu site-ul care acum se prezinta cam asa:
http://www.jurnalul.ro/stiri-viata-sanatoasa/gastronomie-19.html
Ce ziceti de cum se prezinta acesta:
http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/
Da e drept e mai multa istorie in spate, mai multa putere financiara etc, dar nimeni nu zice ca trebuie sa fie asa de la inceput..
Sper sa nu fie cu suparare, dar cred ca o critica constructiva nu strica niciodata nu?
06.10.09
04:02pm
Evident ca nu avem cum sa ne suparam din discutii constructive.
Dar mi se pare usor exagerat sa compari o pagina de eroare (in mod evident, o pagina care are continut zero nu poate fi decat o pagina cu o eroare de programare, o pagina din care cineva a uitat sa scoata/sa puna ceva in coduri - a propos, linkul a plecat la oamenii de la site, tnx!, sunt sigur ca nu stiau de bug-ul asta) cu un produs despre care tu insati zici ca sta pe o istorie.
Bun! Pe de alta parte, o comparatie intre orice produs media din Romania si orice produs media din UK este in sine un lucru incorect. Vorbim despre doua lumi total diferite. Pietele nu sunt comparabile pentru ca obisnuintele de consum ale publicului sunt altele (extrem de diferite, daca-mi permiti sa evaluez astfel situatia). Nu stiu totul despre ce se intampla acolo (probabil tu stii - stai acolo, e normal sa stii), dar stiu destule incat sa ma simt in pozitia inginerului de la Colibasi care se uita la un Ferrari sau chiar la un Mercedes. Avem aceleasi probleme, dar supele au un alt gust. :)
Mie imi place sa primim feedback. Mi se pare extrem de util. Personal, cern totul si trag concluziile corecte (in cunostinta de cauza). Nu ma impaunez cand spun ca trag concluziile corecte: cunosc extrem de bine piata din Romania. Stiu ce se poate si ce nu!
Pastrand proportiile, iti pun la dispozitie un alt link:
http://bucatarie.jurnalul.ro/
Stiu ca se poate mai bine, dar acum chiar e intr-un fel. Si se pare ca destul de util oamenilor, atata vreme cat reteta chiar functioneaza.
PS poate ca ai dreptate, discutia strict legata de media/print/solutii de piata/investitii/ROI am putea-o muta in alta parte..
06.10.09
04:31pm
http://bucatarie.jurnalul.ro este intr-adevar altceva :). O sa il cercetez negresit.
Si ca sa incheiem cu partea media etc (eu nu sunt specialist in media, dar privesc lucrurile din punctul de vedere al unui consumator interesat de gastronomie, arta culinara etc) este adevarat ca nici piata, nici mijloacele materiale, istoria sau targetul nu se compara, dar asta nu inseamna ca nu putem sa ne inspiram ca sa facem lucrurile mai bune nu?
Hmm..idei pentru imbunatatirea site-ului: cred ca exista si la noi destul de multi "food bloggeri" care ar putea da o mana de ajutor intr-un fel sau altul :). Succes!
06.10.09
04:41pm
06.10.09
04:45pm
06.10.09
04:46pm
Nu vreau sa ma plang de bani, piata, consum, resurse - nu-mi sta in fire.
Noi am incercat sa schimbam multe, si uite ca am dus continutul gastronomic din ziar intr-un supliment dedicat. Care costa. Mult. Dar o facem din convingerea ca exista interes si ca vom educa piata.
Asa am ajuns sa il scoatem pe Jamie (remember, vineri, cu JN, din 16 oct 2009). Incercam sa le spunem oamenilor ca e bine sa manance sanatos. Tot educatie e... :)
Cat despre "inspiratie"... de cat timp ai plecat???? E posibil sa fi uitat ca orice proiect, orice insert, orice idee pe care o emiti in Romania este instant penalizata de tot felul de "carcotasi" daca seamana/aduce cu vreun proiect de pe-afara... Am si cateva exemple: niste site-uri de presa care semanau cu unele de presa de-afara. Nu-ti imaginezi ce-a fost!!! Macel! "Ati copiat", "plagiat", "baaaai, aia stiu ca ati furat???" - cam in registrul asta ne invartim...
Sunt unii care uita ca, de regula, daca vrei sa faci o masina tre sa ii pui patru roti... Iar asta nu inseamna ca ai copiat pe Ford...
In fine, discutie lunga...
Mai bine ne apucam de treaba!
(eroare fixata - era o categorie uitata undeva pe-acolo... S-a reparat acum, multzam din nou ca ne-ai zis).
si inca ceva: pai nu ne ajutam cu bloggerii??? cum nu? @pranzul livreaza in bucataria de la Jurnalul... Continut original!
Exista un inceput in toate!
06.10.09
07:50pm
Succes cu Jamie si cu suplimentul gastronomic!
Do we make up now? :)
06.10.09
08:39pm
A propos de fotografi si stilisti de mancare: intr-o vreme, intr-un mare trust, dar intr-o alta tara decat RO, astia doi pomeniti mai sus primeau mai multi bani de la o revista decat cel mai mare sef al revistei. Asta ca sa ne amintim cat de importanti erau ei in economia acelei reviste. Pai la noi asa ceva ar fi de neacceptat: ca un angajat sa castige mai bine decat marele sef...
06.10.09
08:44pm
06.10.09
08:47pm
eu mai sper cativa ani ca ne revenim cu totii la cap si daca tot nu si nu... vindem tot si ne caram in insule in grecia.
Ne luam o casa, ne facem o taverna, ne luam o barca si ne linistim cu prostiile astea!
06.10.09
08:54pm
07.10.09
11:05am
07.10.09
11:28am
07.10.09
11:37am
14.10.09
09:21am
14.10.09
09:47am
Rationament/calcul:
cele 20 de aparitii Jamie Oliver la Jurnalul au la baza 4 dintre cartile lui Jamie (altele decat cele aparute in librarii). Aceste 4 carti nu au fost concepute pentru editii de librarie.
Fiecare dintre cele patru carti are peste 300 de pagini, motiv pentru care ele nu puteau fi puse ca atare pe un ziar (pb de volum si cost).
Continutul celor 4 carti a devenit prin urmare sursa celor 20 de volume de cate 64 de pagini fiecare (cinci carti insert dintr-o carte super-groasa).
Calcul:
cost la chiosc: 7,9 lei (1,2 lei ziarul + 6,7 lei cartea).
20 de carti x 6,7 lei = 134 lei (cum ar veni - in rate)
Daca ar aparea vreodata in librarii (ceea ce nu se va intampla, ca-s facute pentru altceva) cele 4 carti ar costa aproximativ (in total):
4 carti x (minimum) 75 lei = 300 lei.
Numai ca un Jamie editie de librarie costa 75 de lei doar la targurile de carte si in cazul super-ofertelor. In rest costul unei carti este intre 80 si 100 lei.
Practic, in cele 20 de volume de la Jurnalul vei avea (la final) continutul a 4 carti Jamie care NU au mai aparut pana acum in Romania. Au fost traduse pentru acest proiect.
De altfel este o premiera mondiala absoluta: Jamie Oliver apare pentru prima data cu o serie insert pe un ziar. Nu s-a mai facut nicaieri in lume asta, nici macar in UK.
Anna, sper sa fi fost explicit, astept reactia ta la primul volum (vineri, 16 oct). Sper sa ai la final o colectie intreaga! :)
14.10.09
09:55am
I-a răspuns lui anna.
Răspunde-i14.10.09
06:36pm
. . .
Tocmai ne-au venit cartile (cele multe, nu semnalele). Arata super ok. Din punctul meu de vedere corespund calitativ cerintelor noastre.
A! poate face domnu' copolovici un update la articol:
am dat drumul la http://jamie-oliver.ro/
14.10.09
06:38pm
16.10.09
03:29pm
Cat despre "pai e Jamie de-acum multi ani" - ai dreptate. asa e. ocazie cu care cititorii (pasionatii, de fapt) pot constata ca omul e coerent in ceea ce spune. acum multi ani avea acelasi discurs ca si acum.
am transmis in comunicare ca vorbim despre "peste 400 de retete care nu au mai aparut in romania". (ca ele vin din 4 carti, ca sunt primele carti publicate de jamie... e mai putin important).
Din punctul nostru de vedere, ca oameni de media, este relevant ca nimeni in lume nu a mai facut niciodata Jamie insert pe un ziar. Asta te pozitioneaza intr-un fel. Arata oamenilor care inteleg mecanismele ca esti determinat si castigi cand vrei ceva. Oamenii stiu, in general, cat de greu se obtine o astfel de licenta. Pentru noi e relevant sa spunem asta: suntem primii.
Prin comunicate/articole/texte noi spunem, totusi, destul de clar ca seria incepe cu Naked Chef...
Ma bucur ca iti place proiectul!
16.10.09
06:01pm
09.11.09
04:22pm
09.11.09
04:34pm
nu trebuiau sa fie 20 de volume?
imi place foarte mult de Jamie.....si nu mai spun de retetele pe care le postezi tu ....yamyyyyyy
01.04.10
02:30pm
01.04.10
03:34pm
15.04.10
02:30pm
15.04.10
02:39pm
15.04.10
02:41pm
eu le-am scris si lor un mail. dar binenteles ca nu am primit nici un raspuns
15.04.10
06:56pm